3 sprawdzone sposoby na udany baner reklamowy

Reklama zewnętrzna określana również jako outdoorowa umieszczana jest w przestrzeni publicznej, na wolnym powietrzu stąd jej angielska nazwa „poza domem”.

Należy do niezwykle skutecznych form reklamy, gdyż dociera do nieograniczonej liczby odbiorców, również tych, których ona zupełnie nie interesuje lub wręcz jej unikają w telewizji, internecie czy radiu.

Jakie są najpopularniejsze formy reklamy zewnętrznej?

Do najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej należy:

  • Billboard, który jest plakatem o dużych rozmiarach, umieszczonym w pobliżu ruchliwych ulic na wysokich konstrukcjach lub podwyższeniach, co pozwala dostrzec go już z daleka.
  • Citylight stanowiący niewielkich rozmiarów podświetlaną tablicę umieszczoną najczęściej na przystankach autobusowych, dworcach lub galeriach handlowych. Zaletą tej formy jest dotarcie do różnego rodzaju odbiorców.
  • Kaseton reklamowy umieszcza się zazwyczaj na dachach budynków, bądź wewnątrz nich. Świetlne kasetony reklamowe cechują się wieloma zaletami estetycznymi, dlatego są dostrzegane przez potencjalnych klientów.
  • Szyldy reklamowe o minimalistycznej treści są najczęściej umieszczane przed wejściem do sklepu lub firmy. Są one doskonałą formą promocji jakiejś marki. Pełnią również funkcję informacyjną.
  • Reklama wielkoformatowa w postaci banerów, obrazów drukowanych na płótnie canvas, plakatów, roll – upów zwracająca uwagę odbiorcy, wyróżniająca się wśród tego rodzaju produktów. Może mieć powierzchnię nawet powyżej 100 metrów kwadratowych. Eksponuje się ją w atrakcyjnych miejscach miasta, przy autostradach lub drogach szybkiego ruchu, bądź na ścianach budynków. Ten typ reklama należy do najskuteczniejszych jej form ze względu na swoje rozmiary.
  • Reklamy dmuchane są niezwykle efektowne  i stosowane podczas imprez kulturalnych lub sportowych.

Co powinno się znaleźć na banerze reklamowym?

Najważniejszym elementem skutecznego banera reklamowego jest jego wygląd, który powinien przyciągać uwagę odbiorcy. Ważne jest, aby jego treść zainteresowała potencjalnego klienta, zwróciła jego uwagę, skłoniła do zapamiętania marki, nazwy firmy. Interesująca grafika powinna kojarzyć się z promowanym w reklamie biznesem, firmą, produktem, jako jej wytworem.

Powinna nawiązywać do pozytywnych i przyjemnych doświadczeń odbiorcy, a także wprowadzać go w dobry nastrój. Odwoływanie się do negatywnych doświadczeń może przynieść skutek niezamierzony dla jej twórcy. Poza tym nie powinna zawierać zbyt wielu szczegółów, aby nie dekoncentrowała potencjalnego klienta. Projektując kolorystykę baneru reklamowego można wykorzystać wiedzę z zakresu psychologii kolorów, oddziałując w ten sposób na podświadomość odbiorcy.

Niektóre z barw budzą pozytywne emocje i skojarzenia, dlatego warto wykorzystać to projektując baner. Podstawą sukcesu tego rodzaju reklamy jest dobre hasło promocyjne, także o charakterze humorystycznym, gdyż banery reklamowe pełnią głównie funkcję informacyjną. Od czytelnego i zwięzłego przekazu  zależy, czy firma zostanie zapamiętana przez potencjalnego klienta.

Należy pamiętać o tym, że o utrwaleniu go w pamięci odbiorcy decydują sekundy, dlatego niezwykle ważna jest wielkość i rodzaj czcionki, która powinna  być czytelna. Chwytliwe hasło to podstawa sukcesu takiej reklamy i gwarancja jej zapamiętania. Niezwykle ważną sprawą jest informacja, która powinna się znaleźć na banerze reklamowym o lokalizacji przedsiębiorstwa, jego danych kontaktowych. Brak takich wiadomości może przyczynić się do małej skuteczności reklamy i nie przynieść oczekiwanych przez reklamodawcę rezultatów.

Jak dopasować baner reklamowy do swoich potrzeb?

Reklamodawca może wybrać spośród trzech form banera reklamowego, którymi są:

  • banery jednostronne, wieszane najczęściej na budynkach i ogrodzeniach,
  • dwustronne, dominujące na imprezach plenerowych, festiwalach i różnego rodzaju koncertach,
  • odblaskowe, które doskonale sprawdzą się w mało oświetlonych miejscach.

reklama w katowicach

Reklama wielkoformatowa w Katowicach

Drukarnia wielkoformatowa w Katowicach specjalizuje się w druku wielkoformatowym, przygotowując reklamy w formie naklejek, a także plakaty na tablice, bilboardy, czy citylighty. Oferuje ona również możliwość wydrukowania reklamy na kasetony świetlne, czyli wszelkiego rodzaju materiały do podświetleń oraz banery.

Klienci poszukujący reklam na ścianach, trybunkach i różnego rodzaju systemach wystawienniczych mogą również skorzystać z oferty drukarni reklamy wielkoformatowej w Katowicach. Każdy z klientów może osiągnąć bardzo duży format reklamy niezwykle opłacalnej i odpornej na czynniki środowiskowe.

Nowoczesne maszyny umożliwią osiągnięcie wysokiej jakości druku na różnorodnych materiałach od papieru plakatowego, papieru do wydruków ekspozycyjnych, a kończąc na siatkach mesh, które stosuje się do reklam na budynkach, ciągach komunikacyjnych, czy różnego rodzaju tkaninach syntetycznych i materiałowych, pozwalających na stworzenie nietypowych materiałów reklamowych.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.