Jak wygląda rynek e-commerce?

Dlaczego warto zatroszczyć się o profesjonalne pozycjonowanie sklepu? Poniżej garść statystyk. Ponad 76% Polaków posiada dostęp do Internetu. Według najnowszych badań ok. 76,5% mieszkańców Polski korzysta z Internetu, co stanowi ogromną możliwość do prowadzenia działalności on-line.

Ponad 80% internautów, przed dokonaniem zakupu, wyszukuje informacji o produktach w Google.  Zdecydowana większość (92%) użytkowników Google śledzi jedynie TOP10 wyników wyszukiwania. Musisz się tam znaleźć aby zacząć sprzedawać!  Dzięki pozycjonowaniu swojego sklepu będziesz w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów, trafiając do nich poprzez naturalne wyniki wyszukiwania, wzbudzające o wiele większe zaufanie niż płatne reklamy sponsorowane

  • 76% Polaków korzysta z Internetu
  • 81% konsumentów rozpoczyna proces zakupowy od wyszukiwarki internetowej
  • 82% internautów szuka informacji o produktach w Google
  • 92% użytkowników Google zostaje na pierwszej stronie wyników wyszukiwania

 

Czym charakteryzuje się pozycjonowanie sklepów internetowych?

Czym różni się pozycjonowanie sklepów od pozycjonowania zwykłych stron internetowych? Różnica jest zasadnicza, a przygotowanie odpowiedniej strategii SEO okazuje się kluczowym elementem sukcesu.

Ze względu na sezonowość oraz zmianę asortymentu, w przypadku pozycjonowania sklepów ważne jest aby kampania była nastawiona na możliwość płynnej wymiany części fraz kluczowych.
Kampania powinna posiadać dwa zestawy fraz:
1) Główne frazy biznesowe na które potrzeba zdecydowanie większego nakładu czasu
2) Frazy produktowe z długiego ogona, które efekty osiągają zdecydowanie szybciej (mniejsza konkurencyjność)

Wzrost widoczności

Pozycjonowanie sklepów powinno skupiać się na wzroście ruchu oraz ogólnej widoczności strony, a nie na samych pozycjach fraz kluczowych. Charakterystyka sklepów internetowych wymusza na kampaniach SEO innego podejścia niż w przypadku zwykłych stron internetowych. Skupienie się na ogólnej widoczności strony oraz wzroście ruchu jest tutaj kluczowe, a pozycje fraz są jedynie częścią kampanii.

Optymalizacja kodu

Oprogramowanie sklepowe wykazuje pewne różnice w strukturze witryny od zwykłych stron. Zoptymalizuj swoją stronę i zwiększ widoczność w wyszukiwarkach. Dzięki odpowiedniej optymalizacji sklepu można wyeliminować wiele problemów obniżających jakość strony w oczach robotów wyszukiwarek tj. duplikacja treści. Zaufaj doświadczeniu specjalisty SEO, który pomoże Ci stworzyć witrynę zgodną z wytycznymi Google.

Unikalność treści

Masz takie same opisy produktów jak 10 innych sklepów? Jak Google ma wybrać Twój sklep na tle pozostałych? Skorzystaj z pomocy specjalisty SEO aby wyprzedzić konkurencję. Profesjonalna kampania SEO powinna być nastawiona na tworzenie nowej, unikalnej treści, często uzupełnionej o prowadzenie firmowego bloga. Dzięki moim poradom, daj Google powód do promowania Twojej domeny!

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *