Dlaczego warto zatroszczyć się o profesjonalne pozycjonowanie sklepu? Poniżej garść statystyk. Ponad 76% Polaków posiada dostęp do Internetu. Według najnowszych badań ok. 76,5% mieszkańców Polski korzysta z Internetu, co stanowi ogromną możliwość do prowadzenia działalności on-line.
Ponad 80% internautów, przed dokonaniem zakupu, wyszukuje informacji o produktach w Google. Zdecydowana większość (92%) użytkowników Google śledzi jedynie TOP10 wyników wyszukiwania. Musisz się tam znaleźć aby zacząć sprzedawać! Dzięki pozycjonowaniu swojego sklepu będziesz w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów, trafiając do nich poprzez naturalne wyniki wyszukiwania, wzbudzające o wiele większe zaufanie niż płatne reklamy sponsorowane
- 76% Polaków korzysta z Internetu
- 81% konsumentów rozpoczyna proces zakupowy od wyszukiwarki internetowej
- 82% internautów szuka informacji o produktach w Google
- 92% użytkowników Google zostaje na pierwszej stronie wyników wyszukiwania
Czym charakteryzuje się pozycjonowanie sklepów internetowych?
Czym różni się pozycjonowanie sklepów od pozycjonowania zwykłych stron internetowych? Różnica jest zasadnicza, a przygotowanie odpowiedniej strategii SEO okazuje się kluczowym elementem sukcesu.
Ze względu na sezonowość oraz zmianę asortymentu, w przypadku pozycjonowania sklepów ważne jest aby kampania była nastawiona na możliwość płynnej wymiany części fraz kluczowych.
Kampania powinna posiadać dwa zestawy fraz:
1) Główne frazy biznesowe na które potrzeba zdecydowanie większego nakładu czasu
2) Frazy produktowe z długiego ogona, które efekty osiągają zdecydowanie szybciej (mniejsza konkurencyjność)
Wzrost widoczności
Pozycjonowanie sklepów powinno skupiać się na wzroście ruchu oraz ogólnej widoczności strony, a nie na samych pozycjach fraz kluczowych. Charakterystyka sklepów internetowych wymusza na kampaniach SEO innego podejścia niż w przypadku zwykłych stron internetowych. Skupienie się na ogólnej widoczności strony oraz wzroście ruchu jest tutaj kluczowe, a pozycje fraz są jedynie częścią kampanii.
Optymalizacja kodu
Oprogramowanie sklepowe wykazuje pewne różnice w strukturze witryny od zwykłych stron. Zoptymalizuj swoją stronę i zwiększ widoczność w wyszukiwarkach. Dzięki odpowiedniej optymalizacji sklepu można wyeliminować wiele problemów obniżających jakość strony w oczach robotów wyszukiwarek tj. duplikacja treści. Zaufaj doświadczeniu specjalisty SEO, który pomoże Ci stworzyć witrynę zgodną z wytycznymi Google.
Unikalność treści
Masz takie same opisy produktów jak 10 innych sklepów? Jak Google ma wybrać Twój sklep na tle pozostałych? Skorzystaj z pomocy specjalisty SEO aby wyprzedzić konkurencję. Profesjonalna kampania SEO powinna być nastawiona na tworzenie nowej, unikalnej treści, często uzupełnionej o prowadzenie firmowego bloga. Dzięki moim poradom, daj Google powód do promowania Twojej domeny!
Be First to Comment