Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Z powodu nieustannie rosnącej liczby użytkowników oraz wyszukiwań mobilnych, Google w ostatnim czasie zaczęło przykładać coraz większą uwagę odnośnie optymalizacji witryny pod kątem mobile. Wprowadzono również nowe oznaczenie „Mobile-friendly”, które wyświetla się poniżej adresów stron wyświetlonych za pomocą mobilnych wyszukiwarek Google. Natomiast w Narzędziach Google dla webmasterów dodano zupełnie nową zakładkę „Obsługa na urządzeniach przenośnych”, gdzie wyszukać można błędy w serwisie odnalezione za pomocą robota dla stron mobilnych. Co najważniejsze Google oficjalnie ogłosiło, że testuje obecnie włączenie kryteriów oceny stron mobilnych do grupy czynników rankingowych. Tak więc można założyć, że w najbliższym czasie dostosowanie serwisu do urządzeń przenośnych stanie się istotnym czynnikiem mającym wpływ na pozycje w wynikach Google (o ile nie wpływa już obecnie). Jeżeli chcesz wpłynąć na wynik pozycjonowania stron powinieneś zwrócić uwagę na następujące czynniki:

– Rozmiar czcionki musi być czytelny na urządzeniach mobilnych bez powiększania,

– Zawartość strony powinna być dopasowana do rozmiarów ekranu urządzenia,

– Zwróć uwagę na odpowiednio oddalone linki i przyciski nawigacyjne w celu łatwiejszej obsługi na urządzeniach przenośnych,

– Zawsze możesz sprawdzić stopień „przyjazności” strony dla użytkowników mobilnych korzystając z narzędzia Google – Mobile-Friendly Test,

– Google zaleca konfigurację witryny dla urządzeń przenośnych to stworzenie strony responsywnej.

– Powinieneś odpowiednio stosować atrybuty rel=”alternate” / rel=”canonical”

Nie zaleca się natomiast:

– Stosowania technologii Flash, która najczęściej nie jest obsługiwana przez urządzenia mobile,

– Nie rób przekierowań z „tradycyjnych” podstron na stronę główną wersji mobilnej zamiast na odpowiednią podstronę mobilną.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *