Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Z powodu nieustannie rosnącej liczby użytkowników oraz wyszukiwań mobilnych, Google w ostatnim czasie zaczęło przykładać coraz większą uwagę odnośnie optymalizacji witryny pod kątem mobile. Wprowadzono również nowe oznaczenie „Mobile-friendly”, które wyświetla się poniżej adresów stron wyświetlonych za pomocą mobilnych wyszukiwarek Google. Natomiast w Narzędziach Google dla webmasterów dodano zupełnie nową zakładkę „Obsługa na urządzeniach przenośnych”, gdzie wyszukać można błędy w serwisie odnalezione za pomocą robota dla stron mobilnych. Co najważniejsze Google oficjalnie ogłosiło, że testuje obecnie włączenie kryteriów oceny stron mobilnych do grupy czynników rankingowych. Tak więc można założyć, że w najbliższym czasie dostosowanie serwisu do urządzeń przenośnych stanie się istotnym czynnikiem mającym wpływ na pozycje w wynikach Google (o ile nie wpływa już obecnie). Jeżeli chcesz wpłynąć na wynik pozycjonowania stron powinieneś zwrócić uwagę na następujące czynniki:

– Rozmiar czcionki musi być czytelny na urządzeniach mobilnych bez powiększania,

– Zawartość strony powinna być dopasowana do rozmiarów ekranu urządzenia,

– Zwróć uwagę na odpowiednio oddalone linki i przyciski nawigacyjne w celu łatwiejszej obsługi na urządzeniach przenośnych,

– Zawsze możesz sprawdzić stopień „przyjazności” strony dla użytkowników mobilnych korzystając z narzędzia Google – Mobile-Friendly Test,

– Google zaleca konfigurację witryny dla urządzeń przenośnych to stworzenie strony responsywnej.

– Powinieneś odpowiednio stosować atrybuty rel=”alternate” / rel=”canonical”

Nie zaleca się natomiast:

– Stosowania technologii Flash, która najczęściej nie jest obsługiwana przez urządzenia mobile,

– Nie rób przekierowań z „tradycyjnych” podstron na stronę główną wersji mobilnej zamiast na odpowiednią podstronę mobilną.

Be First to Comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.